Trabzon Sürmene Devlet Hastanesi

Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü
Trabzon Sürmene Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Evde Sağlık Birimi

Güncelleme Tarihi: 02/05/2018

EVDE SAĞLIK HİZMETİ NEDİR?

Evde sağlık hizmeti:
Yaşlı veya yatağa bağımlı, ihtiyacı olan bireylerin muayene, tetkik, tahlil, tedavi, ağız ve diş sağlığı, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının evinde ve aile ortamında sağlanması, bu kişilere ve aile bireylerine sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin bir bütün olarak birlikte verilmesini sağlayan hizmetin bütünüdür.

Bir tanı koyma birimi değildir.

Acil Sağlık Hizmeti vermemektedir.

Mesai saatleri içerisinde ve randevu sistemiyle hizmet sunulmaktadır.

İLK BAŞVURU NASIL YAPILIR?

444 38 33 (444 EV DE) numaralı Evde Sağlık Hizmetleri Ulusal Çağrı Merkezine,
hasta T.C kimlik no, adres ve telefon bilgileri paylaşılarak yapılır.

HASTA KABULÜ VE TAKİP SÜRECİ

444 38 33 nolu Ulusal çağrı merkezi aracılığı ile Evde Sağlık Hizmetlerine başvuru yapmış olan hastalara 24 saat içinde ulaşılır. Ev ziyaretine giden Evde Sağlık Hizmetleri ekibi hastayı değerlendirir ve hastanın Evde Sağlık Hizmeti alıp almayacağına karar verir. Hasta ve yakını bilgilendirilir. Hasta Evde Sağlık Hizmeti almaya uygunsa hizmet süreci hakkında ekip tarafından bilgi verilir. Evde sağlık hizmeti verilecek kişi, veli veya vasisine ilk muayenede evde sağlık hizmetlerinden yararlanmak istediğine dair rıza belgesi onaylatılır. 

HİZMETİN SONLANDIRILMASI

Hastaya sunulan evde sağlık hizmeti aşağıdaki hallerde sonlandırılır:

-  Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın iyileşmesi,

-  Evde sağlık hizmeti sunulan hasta için uygulanan bakım ve tedavinin, sağlık personeli gerektirmeden yapılabilecek hale gelmesi,

-  Hastanın kendisinin veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin hizmeti sonlandırmayı talep etmesi,

-  Hastanın vefat etmesi,

-  Hasta veya yakınlarının tedaviye uyumsuz davranışları, direnç göstermeleri, önerilere uymamaları halinde sorumlu tabip, diş tabibi ya da aile hekimi tarafından verilen hizmetin faydası olmayacağına kanaat getirilmesi,

-  Hasta veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin personelin güvenliğine yönelik uygun olmayan davranışlarda bulunmaları,

-  Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın, çeşitli nedenlerle ikamet ettiği bölgenin değişmesi. (İkamet yeri değişen hastanın, koordinasyon merkezi aracılığı ile devri gerçekleştirilerek sunulan hizmetin devamlılığı sağlanır.)